اصول کلی مدیریت وب سایت

اصول کلی مدیریت وب سایت

web design and development

اصول کلی راه اندازی هر وب سایت از دو فرآیند طراحی وب سایت، پشتیبانی و مدیریت وب سایت تشکیل شده است. پس از اینکه مراحل طراحی وب سایت به پایان رسید باید بتوانید وب سایت خود را به خوبی مدیریت کنید.

تصور بسیاری از افراد این است که مدیریت وب سایت فقط قرار دادن اطلاعات داخل وب سایت و به روز رسانی مطالب می باشد. درحالیکه مدیریت وب سایت باید همه امور وب سایت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و برای انجام این امور از همکاری افراد متخصص و باتجربه بهره گیرد. از جمله مهمترین وظایف مدیریت وب سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– تدوین آیین نامه، اساس نامه و چشم انداز وب سایت

– برقراری امنیت وب سایت

– کشف اشکالات وب سایت

– ساماندهی کاربران و اعضای وب سایت

– پاسخ گویی به کاربران

مدیریت وب سایت را میتوان در چند بخش تجزیه و تحلیل کرد:

– راهبردی

منظور از مدیریت راهبردی وب سایت تنظیم برنامه و سیاست ها و چشم اندازها و اهداف وب سایت می باشد.

– فنی

مدیریت فنی وب سایت مربوط به مسائل فنی وب سایت از جمله ساختار وب سایت و زبان برنامه نویسی وب سایت می باشد.

– محتوایی

باید ببینیم وب سایت ما خدمات محور است یا محتوا محور. وب سایت های خدمات محور کار اصلی آن ارائه خدمات می باشد. وب سایت های محتوا محور با هدف ارائه محتوا ویژه به کارکنان راه اندازی شده اند.

– گرافیک

همانقدر که محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، گرافیک و زیبایی سایت هم یکی از نکات مهم و ضروری است. مدیریت گرافیک وب سایت باید هم روی طراحی قالب و هم روی مسائل مربوط به گرافیک وب سایت اشراف کامل داشته باشد.

– امنیت

مهمترین و اساسی ترین بخش در مدیریت وب سایت، مدیریت امنیت آن است. زمانی که شما سایتی را راه اندازی میکنید باید آماده ی حمله ی هکرها باشید. ازجمله موارد دیگه ای که میتواند امنیت سایت را مختل کند فاش شدن نام کاربری و از بین رفتن محتوا وب سایت است.

با وجود تمام نکاتی که ذکر شد، بازهم مواردی هست که باید هنگام راه اندازی وب سایت و مدیریت سایت به آن توجه کرد که البته در مقالات آینده بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

6 Replies to “اصول کلی مدیریت وب سایت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

#